هداياي تبليغاتي
انواع هداياي تبليغاتي
هداياي تبليغاتي دسته اي از اشيا يا محصولات تزييني و طراحي شده اي هستند كه سازمان ها و شركت ها با هدف معرفي و پيشبرد فروش محصولات، خدمات و برنامه هايشان به مشتريان و مخاطبان عرضه مي كنند. استفاده مؤثر از اين كالاها مي تواند ميزان آگاهي و شناسايي نام و نشان تجاري را تقويت كند، فروش شركت را چندين برابر سازد، سطح وفاداري مشتريان را افزايش دهد، و انگيزش و تعهد كاركنان را تقويت نمايد. به علاوه، هداياي تبليغاتي، ابزارهايي قدرتمند در جهت تبديل يك مبارزه تبليغاتي معمولي به يك «بمب تبليغاتي» در بازار مي باشند. همچنين در درون سازمان ها، برنامه هايي از منابع انساني كه با بهره گيري از هداياي تبليغاتي و ارائه آن ها به صورت هدايا، پاداش ها و مشوق به كاركنان همراه هستند، تأثير چشم گيري بر افزايش سطح وفاداري كاركنان، ارتقاي عملكرد و انگيزش آنان به جاي مي گذارد.


انجمن بين المللي هداياي تبليغاتي (PPAI) :
برترين انجمن تبليغاتي در اين صنعت در سال 1998 با نظرسنجي از 839 تن از صاحبان كسب و كار، در خصوص قدرت و تأثيرگذاري هداياي تبليغاتي به نتايج جالبي در اين زمينه دست يافت.
در حدود 95 درصد از پاسخ گويان اظهار داشتند كه: از انواع هداياي تبليغاتي براي پيشبرد فروش كسب و كار خود استفاده مي كنند. اين انجمن در سال 2005 اعلام كرد كه تنها در امريكا در اين سال بيش از 18 ميليارد دلار هزينه صرف تهيه ي هداياي تبليغاتي شده است. برخي از رايج ترين اشكال و كاربردهاي هداياي تبليغاتي عبارت اند از:
•    هدايايي از طرف شركت ها براي مشتريان
•    برنامه هاي تبليغاتي توزيع كنندگان و نمايندگي ها
•    نمايشگاه هاي تجاري و بازرگاني
•    فعاليت هاي تبليغاتي به منظور بهبود سطح آگاهي از نام و نشان تجاري
•    فعاليت هاي روابط عمومي
•    معرفي كالاها و خدمات جديد به بازار
•    قدرداني و ايجاد ارتباط با مشتريان جديد
•    برنامه هاي عام المنفعه
•    برنامه هاي تبليغاتي با هدف افزايش توصيه ي كالاها به ديگران
•    تشويق پاسخ گويان در تحقيقات بازاريابي
•    برنامه ي ترفيع نام و نشان تجاري در سطوح درون سازماني
•    استفاده در رويدادها و تقويت روابط با كاركنان
•    پاداش دهي و قدرداني از خدمات كاركنان
•    فعاليت هاي آموزشي
در مطالعه ي ديگري كه محققان دانشگاه مي سي سي پس جنوبي (Southern Mississippi) و به سفارش انجمن بين المللي هداياي تبليغاتي اجرا كردند، فهرست زير به عنوان برترين و مؤثرترين هداياي تبليغاتي ارائه شد:
1-    خودكار
2-    ليوان و فنجان
3-    پيراهن ورزشي
4-    تي شرت
5-    كلاه و سايبان (آفتابگير)
6-    تقويم
7-    نيم تنه و ژاكت
8-    جاسويچي
9-    كيف و ساك
10-    موس پد كامپيوتر
اما ببينيم نتايج اين تحقيقات به چه مفهومي است؟ اگر بر اساس اين تحقيقات، 95 درصد از كسب و كارها از هداياي تبليغاتي براي معرفي و پيشبرد فروش محصولات در بازار و تقويت و انگيزش كاركنان بهره مي گيرند، به احتمال زياد، رقباي اصلي شما نيز از اين رسانه و مؤثر استفاده مي كنند. به همين دليل، شما بايد آن را به عنوان يگ گزينه در برنامه هاي بازاريابي خود انتخاب كنيد. با وجود اين سطح وسيع از هداياي تبليغاتي، شركت هاي تأمين كننده ي آن ها و برنامه هاي گسترده هريك، از كجا بايد آغاز كرد؟ به چه كسي مي توان اعتماد كرد؟
آغاز يك مبارزه با استفاده از هداياي تبليغاتي چندان دشوار نيست. با بهرهگيري  از تجربيات يك شخص متخصص در حوزه طراحي و اجراي برنامه هاي تبليغاتي و انطباق اين برنامه ها با هدف ها و نيازهاي سازماني  مي توانيد يك برنامه تبليغاتي موفق  را آغاز كنيد و بدين ترتيب، سودآوري و سطح عملكرد سازماني خود را در كوتاه ترين زمان به سرعت بالا ببريد.
 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ] [ ۰۱:۴۹:۵۶ ] [ نرگس رحيمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی