هداياي تبليغاتي
انواع هداياي تبليغاتي

15 واقعيت جالب درباره خودكار كه تا امروز نمي‌دانستيد

در طول روز خودكارها زياد مورد استفاده قرار مي‌گيرند اما همين در دسترس بودن باعث شده به آنها توجه نشود. به ميز كارتان نگاه كنيد. حتما چند خودكار تبليغاتي روي آن قرار دارد. شايد فكر كنيد چه چيز جالبي درباره خودكار وجود دارد؟ پس با ما همراه باشيد تا با 15 واقعيت جالب درباره خودكار آشنا شويد.

1. يك خودكار معمولي قبل از تمام شدن جوهر، قابليت نوشتن 45 هزار كلمه را دارد.

2. بزرگ‌ترين خودكار دنيا را « Acharya Makunuri Srinivasa» در هندوستان ساخته است. طول اين خودكار پنج متر و نيم و وزن آن 37 كيلوگرم است. تصاويري از اساطير هندي روي بدنه فلزي اين خودكار حكاكي شده است. اين خودكار در ركورد گينس ثبت شده و كاملا كاربردي است.

3. گران‌قيمت‌ترين خودكار دنيا در ايتاليا ساخته شده است. اين خودكار با 945 الماس سياه و 123 ياقوت تزيين شده و قيمت آن حدود هشت ميليون دلار تخمين زده شده است.

4. قديمي‌ترين قلم در جهان را مصريان باستان در سه هزار سال پيش از ميلاد براي نوشتن روي پاپيروس اختراع كردند. آنها از چوب و ني‌هاي بامبو قلم را ايجاد كردند. جوهر مورد استفاده را از تركيب دوده و موم به دست مي‌آوردند.

5. از سال 700 تا 1700 پس از ميلاد، پر اصلي‌ترين ابزار نوشتن بود. پرهاي قو براي نوشتن عالي به شمار مي‌آمدند اما هم گران بودند و هم  پيدا كردن آنها بسيار سخت بود. بنابراين مردم ترجيح مي‌دادند از پرهاي غاز استفاده كنند. پرهاي كلاغ هم براي نوشتن خط ريز استفاده مي‌شد.

6. ايده ساخت قلمي كه مخزن جوهر داشته باشد در سال 973 ميلادي توسط يك خليفه آفريقايي مطرح شد. او كه از ريختن جوهر روي دست و لباسش كلافه بود به شخصي سفارش كرد برايش قلمي بسازد كه مخزن جوهر داشته باشد. اين طراحي براي قلم تقريبا شبيه به آن چيزي شد كه در حال حاضر از آن به عنوان خودكار استفاده مي‎‌كنيم. درخواست عجيب و غريب خليفه شيوه ساخت قلم را براي هميشه تغيير داد.

7. قلم بيرو (Biro) يا همان خودكار ساچمه‌اي را لازلو بيرو روزنامه‌نگار اهل مجارستان اختراع كرد. او به كمك برادرش كه شيميدان بود خودكاري ساده و ظريف ساخت و موفق شد در سال 1938 آن را به ثبت برساند. «Marcel Bich» فرانسوي امتياز ثبت اختراع را در سال 1950 از بيرو خريداري كرد و شركت بيك فرانسه توليد اولين مارك خودكار جهان را در دستور كار خودش قرار داد. خودكارهاي محبوب بيك هنوز هم در تمام جهان به همان شكل اوليه توليد و توزيع مي‌شوند.

8. نوك ساچمه‌اي خودكار باعث مي‌شود جوهر به طور مساوي روي كاغذ توزيع و سريع خشك شود. در جنگ جهاني دوم نيروهاي نظامي از اين خودكارها استفاده مي‌كردند زيرا در ارتفاعات زياد جوهر آنها نشت نمي‌كرد.

9. از آنجا كه جوهر خودكارهاي ساچمه‌اي به سرعت خشك مي‌شوند استفاده از اين خودكارها گزينه اول براي افراد دست‌چپ محسوب مي‌شوند.

10. با يك خودكار بيك مي‌توان خطي به طول دو كيلومتر ترسيم كرد. طول اين خط شش برابر ارتفاع برج ايفل است!

11. آمريكا در سال بيش از دو ميليارد خودكار مختلف توليد مي‌كند.

12. پل سي فيشر در سال 1965 قلم فضايي را براي پروژه آپولو ثبت كرد. نوشتن با اين قلم در شرايط بي‌وزني،  در زير آب، روي كاغذ روغني و كاغذ خيس و در دماي منفي 40 سانتي‌گراد تا 120 درجه سانتي‌گراد امكان‌پذير است. قلم فضايي از كاربيد تنگستن ساخته شده و طوري مونتاژ شده كه نشتي نداشته باشد. عمر مفيد اين خودكار حدود صد سال برآورد شده است.

13. وقتي يك خودكار در اختيار افراد قرار مي‌دهيد حداقل 95 درصد از آنها اولين چيزي كه يادداشت مي‌كنند نام خودشان است.

14. در سال بيش از صد نفر در اثر بلعيدن در خودكار جان خود را از دست مي‌دهند. اين اتفاق زماني رخ مي‌دهد كه فرد در خودكار را در دهان خود مي‌گذارد يا آن را گاز مي‌گيرد. به همين دليل در خودكار بيك داراي سوراخ ريزي است كه در صورت بروز چنين اتفاقي از بروز خفگي جلوگيري كند.

15. تحقيقات نشان داده در ميان تمام هداياي تبليغاتي در سراسر جهان رايج‌ترين انتخاب صاحبان كسب‌وكارها خودكار تبليغاتي است.

با 15 واقعيت جالب درباره خودكار آشنا شديم. اگر به عنوان صاحب كسب‌وكار قصد داريد هديه تبليغاتي براي توسعه برندتان انتخاب كنيد خودكار تبليغاتي را فراموش نكنيد!

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۰:۳۸ ] [ نرگس رحيمي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی